Dersin Adı | Kaynak Planlama Tabanlı Tedarik Zinciri Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 414 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere temsili iş ortamında, öncelikle teorik olarak lojistik ve tedarik zinciri yönetimi kapsamındaki kavramlar, iç ve dış başlıca taraflar ile temel fonksiyonların eğitimini vermek ve sonrasında kurumsal kaynak planlama araçlarının da desteğiyle, laboratuvar ortamında gerçekleştirilecek lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilişkili çeşitli uygulamalar üzerinden gerçek iş deneyimini tecrübe ettirmektir. Dolayısıyla bu ders, öğrencilerin ağırlıklı olarak uygulama laboratuvarında ve laboratuvar kaynaklarını kullanarak lojistik modüllerinin teori ve uygulamaları konusunda tecrübe edinmesi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, iş ortamındaki tedarikçi, işletme, dış parti ve müşteri gibi başlıca taraflar ile bu taraflar içindeki ve arasındaki üretim planlama, malzeme planlama, satın alma, depo, üretim, kalite, ithalat, ihracat, sevkiyat gibi temel süreçler, hem fiziksel hem de kurumsal kaynak planlama uygulamaları üzerinden işlenip incelenecektir. Kullanılan kurumsal kaynak planlaması yazılımındaki kalem, stok, fatura, MRP, kalite, üretim, rapor gibi çeşitli modüllerin eğitimleri ders kapsamında verilecek ve laboratuvar uygulamaları tüm bu modüller üzerinden yürütülecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Temel Kavramlar | |
2 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi İç ve Dış Süreçlerine Genel Bakış | |
3 | Kurumsal Kaynak Planlama Araçlarının Lojistik ve Tedarik Zinciri Süreç Yönetimindeki Rolü (Sistem Üzerinde Ana Modüllerin Tanıtımı) | |
4 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Veritabanının Önemi ve Oluşturulması (Malzeme Tanımlamaları, Bitmiş Ürün Tanımlamaları, Tedarikçi / Müşteri Tanımlamaları, Ürün Ağacı, Stok Oluşturma...vb) | |
5 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi kapsamındaki Kurumsal Kaynak Planlama Modülleri (Kalem, Fatura, Stok Modülleri) | |
6 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi kapsamındaki Kurumsal Kaynak Planlama Modülleri (Üretim/Malzeme Planlama, MRP Modülleri) | Ödev I |
7 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi kapsamındaki Kurumsal Kaynak Planlama Modülleri (Kalite, Üretim, Rapor Modülleri) | |
8 | Tedarik Zinciri İç ve Dış Süreçlerinin Kurumsal Kaynak Planlaması Desteğiyle Yönetilmesi (Uygulama Genel Tanıtım / Eğitim) | Gruplara rollerin atanması (Planlama, Satın Alma / Depo, Üretim Ekipleri) |
9 | Temel Süreçlerin Genel Katılımla Laboratuvarda Kurgulanan İş Ortamında Yürütülmesi | (Uygulama Lab) |
10 | Temel Süreçlerin Roller Bazında Laboratuvarda Kurgulanan İş Ortamında Yürütülmesi | (Uygulama Lab) Ödev II |
11 | Laboratuvar Uygulamasının Serbest İşleyiş ile Tecrübe Edilmesi | (Uygulama Lab) |
12 | Final Sınavı: Laboratuvar Ortamında Planlama Ekibi Senaryo Uygulamaları ve Sunum | (Uygulama Lab) Final Raporu Teslim |
13 | Final Sınavı: Laboratuvar Ortamında Satın Alma / Depo Ekibi Senaryo Uygulamaları ve Sunum | (Uygulama Lab) |
14 | Final Sınavı: Laboratuvar Ortamında Üretim Ekibi Senaryo Uygulamaları ve Sunum | (Uygulama Lab) |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Khalid Sheikh, “Manufacturing Resource Planning (MRP II) with Introduction to ERP, SCM, CRM (Mc Graw Hill) Carol A. Ptak, Eli Schragenheim, “ERP: tools, techniques, and applications for integrating the supply chain” (St.Lucia Press) Scott Hamilton, “Maximzing your ERP System: A Practical Guide for Managers” (Mc Graw Hill) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Netsis Yazılım A.Ş. eğitim dökumanları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 15 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 3 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 165 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 |
Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | X | ||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest